Bacznie przyjrzeliśmy się benchmarkom zagranicznym – w tym bardzo inspirującym przypadkom rynku włoskiego (Włosi są rozkochani w grach liczbowych i loteriach), brytyjskiego i irlandzkiego (gdzie narodowi operatorzy przeszli gruntowną rewitalizację brandingową).
Na kształt przeprowadzonej reorganizacji portfela wpłynęły trzy kluczowe czynniki – zagrożenia nadchodzące wraz z uwolnieniem rynku, logika zróżnicowanych oczekiwań ludzi odkryta przy segmentacji konsumentów oraz konieczność uzdrowienia relacji między głównymi markami.
Wynik tej układanki był nieubłagany – Duży Lotek musiał odejść, by ustąpić miejsca marce Lotto. Zdrapki wreszcie zyskały najbardziej logiczną nazwę, czyli… Zdrapki. Portfel produktów został zreorganizowany – zniknęły niepotrzebne dublery, wprowadzone zostały nowe gry, adresujące wyraziste insighty graczy – takie jak Kaskada, adresowana do tych, którzy wolą „wróbla w garści” niż marzenie o milionach w Lotto. Zreorganizowany portfel marek zyskał atrakcyjny, przemawiający do emocji branding opracowany przez firmę BNA, z którą wspólnie realizowaliśmy projekt.