PLL LOT

lot

Strategia pozycjonowania marki adresująca nową wizję rozwoju linii lotniczych LOT na polskim rynku i na rynkach zagranicznych.

LOT jako narodowy przewoźnik przez lata cieszył się w Polsce specjalną estymą. Pod wpływem silnej konkurencji ze strony zarówno innych przewoźników tradycyjnych jak i linii lowcost stracił jednak z czasem pozycje domyślnego wyboru Polaków. Dodatkowo, mimo 80 lat obecności na międzynarodowym rynku przewoźników, marka nie zaistniała wyraźnie w świadomości zagranicznych podróżnych, którzy nie potrafili przypisać jej żadnych konkretnych cech wizerunkowych.

Gdy w 2015 roku zaczęliśmy współpracę, LOT szykował się właśnie do otwarcia nowych, egzotycznych połączeń z Azją i dalszego unowocześniania floty samolotów.
Naszym celem było stworzenie takiej strategii marki, która wspierałaby dynamiczny rozwój firmy, pozwoliłaby odzyskać specjalny status wśród Polaków i zachęciłaby do marki zagranicznych podróżnych.

W ramach projektu przeanalizowaliśmy działania konkurencji, trendy kulturowe i konsumenckie w kategorii oraz zasoby marki LOT. W oparciu o wyniki badań jakościowych i ilościowych, przeprowadzonych na kluczowych rynkach, przygotowaliśmy ilościową segmentację konsumentów. Efektem naszego projektu było nowe pozycjonowanie marki - dopasowane do kierunku zmian zachodzących w organizacji i potrzeb konsumentów na rynkach polskim i zagranicznym. Dodatkowo opracowaliśmy szczegółowe wytyczne co do sposobu wdrożenia nowego pozycjonowania w różnych obszarach działania firmy.