Insights

CONSUMER & MARKET INSIGHT

Badania konsumenckie

Ekspertyza w dziedzinie badań jakościowych to nasza kluczowa kompetencja i efekt wieloletniego, zdobywanego w Polsce i zagranicą doświadczenia. Stawiamy na głębokie rozumienie psychologii konsumenta, a na poziomie interpretacji stosujemy unikalną metodologię analizy grupowej.  Jest to szczególne istotne w badaniach diagnozujących potrzeby konsumentów i insighty kategorialne, gdzie metodologia analizy i interpretacji danych odgrywa kluczową rolę. Chętnie stosujemy podejście etnograficzne i wszelkie inne metody pozwalające wyjść poza deklaracje.

Segmentacja konsumentów

Właściwa segmentacja konsumentów jest często kluczem do efektywnej strategii marki, a zwłaszcza portfela marek bądź produktów. Dzięki naszemu doświadczeniu wiemy jak tworzyć użyteczne segmentacje, które będą nie tylko trafną mapą konsumentów w kategorii, ale również wygodnym narzędziem dla sprzedaży i planowania mediów.

Audyt otoczenia konkurencyjnego

Kluczem do podjęcia właściwych decyzji i działań marketingowych jest zrozumienie kontekstu, w którym działa marka. Ten obraz zawsze składamy z wielu wątków – wizerunku marek, analizy ich komunikacji, analizy oferty konkurencji, rekonstruując w efekcie mapę kategorii.

 

Audyty marek i brand experience

Diagnoza pozycji wizerunkowej, analiza doświadczenia kreowanego przez markę na poziomie produktu, brandingu oraz komunikacji. Weryfikacja założeń strategicznych z wdrożeniem.

Analizy komunikacji

Dobra analiza komunikacji w kategorii może prowadzić do odkrywczych rekomendacji dla strategii i komunikacji marki. Konsultanci CPC łączą doświadczenie osób, które współtworzyły komunikację w agencjach reklamowych oraz tych, które komunikację testowały. To pozwala nam na wnikliwą i trafną diagnozę – z perspektywy reguł skutecznej reklamy, strategii budowania marek i reakcji konsumentów.

Analizy kulturowe/ Analizy trendów

Doświadczenie uczy nas, że inspiracja do działań marketingowych i rozwoju marki często płynie z niestandardowych kierunków. Natrafiamy na nie analizując zjawiska społeczne, kulturę popularną, a także przyglądając się trendom w różnych kategoriach. Służą temu kierunkowe analizy desk Research lub wywiady z ekspertami z różnych dziedzin.